sâmbătă, 22 noiembrie 2014

Jurnal de ... noiembrie

Astăzi.... 22 noiembrie 2014, ora 9.00
Afară... e frig şi e gri. E posibil să ningă mâine. Deja se simte frigul şi în casă, dar nu dau drumul la căldură până deseară. Oricum am treabă  :)
Mă gândesc ... să-ncep realizarea Calendarului de advent. Pentru cei care nu ştiu încă ce este acela, vă las un link.
Sunt recunoscătoare pentru ... bucuria pe care am trăit-o săptămâna aceasta. Am încercat să fac ceea ce mi-am propus şi, începând cu a doua zi, deja mă simţeam din ce în ce mai bucuroasă. Astăzi parcă explodez de bucurie... Sper să nu-mi treacă.

Dinspre bucătărie ... nu mă va îmbia nimic special. Mi-am programat pentru astăzi curăţenie generală, ceea ce înseamnă doar salată sau, cel mult, paste cu fructe de mare. Ştiu că e dezlegare la peşte, dar nu am avut timp să fac cumpărături şi nici nu am. Oricum, soţul meu este în Grecia, aşa că mă destrăbălez culinar: salate şi mâncare uşoară... toată săptămâna.  :)
Sunt îmbrăcată cu ... hăinuţe uşoare, destinate curăţeniei în casă  :)
Citesc ... o carte nouă de specialitate - Relaţii publice. Mi-am luat-o miercuri, de la Gaudeamus. 
Ceea ce aştept (sper) ...  să termin tot ce mi-am propus astăzi. Este puţin cam mult şi va fi, iar, un tur de forţă pentru mine, dar ..
Ce mai meşteresc ...  doar idei deocamdată. Mi-am făcut lista pentru calendar, pe care v-o împărtăşesc cu mare bucurie. Idei de-a valma, ordinea nu am stabilit-o încă. Deci, vom încerca să trecem prin următoarele activităţi:
1. seară de poveşti, ajutaţi de animăluţe de pluş.
2. astăzi serveşte pe toată lume cu o bombonică.
3. zi de picnic, în mijlocul sufrageriei. :)
4. dansează, după cină, la lumina lumânării. (seară destinată adulţilor. Pentru copii poate fi adaptată)
5. seara de film: vizionăm un film cu tematică de Crăciun/ sau desen animat (depinde de vârstă)
6. confecţionăm o felicitare de Crăciun pentru cineva drag
7. seară de amintiri: cu un ceai aromat, ne uităm la fotografiile Crăciunului trecut şi ne amintim momentele plăcute de anul/anii trecuţi.
8. seară de lectură: citim Poveste de Crăciun, de Charles Dickens. Ca în fiecare an, aceasta va fi cumpărată şi apoi dăruită. Este deja tradiţie  :)
9. seară de meşterit: facem un ornament de Crăciun, care va sta la loc de cinste anul acesta!
10.mergem la colindat, vecini sau prieteni..
11.seară "de poveste": pregătim o cină specială, la care se participă cu vestimentaţie obligatorie - tema nu am ales-o încă, mai am timp până-mi fac calendarul.
12.în seara asta suntem spiriduşi: pregătim un cadou pe care-l donăm unor copii defavorizaţi. 
13.seară "cu cântec" - la lumina lumânărilor cântăm colinde, înconjuraţi de covrigi, ceai de sezon, mere, nuci, poate şi plăcintă (dacă am timp să fac)/mere coapte. Nu lipseşte, bineînţeles, vinul fiert.
14. în seara asta gătim: toţi, cu mic cu mare facem biscuiţi (cu/fără seminţe, cu/fără cacao) în forme de sezon: brăduţi, steluţe, ursuleţi etc. Formele pot fi găsite cu uşurinţă în Cora/orice alt mega-magazin  :)
15.în seara asta împodobim casa cu ornamentele de Crăciun
16.în seara aceasta împachetăm cadourile pe care le-am pregătit pentru cei dragi
17.din această seară începem să ascultăm colinde, ne pregătim interior pentru perioada care urmează (asta cândva la început, poate înainte de 6 dec.) 
18.seara de Moş Nicolae: ne bucurăm de cadourile primite   :) 
19.astăzi vizităm un Târg de Crăciun din oraş, împreună cu prietenii
20.astăzi facem un tort din clătite
21.astăzi scriem felicitările pentru prietenii din alte oraşe/ţări şi scriem Moşului  :)
22.astăzi toată familia merge la cumpărături, cumpărăm cadouri pentru cei dragi 
23.astăzi ornăm bradul de Crăciun, cântăm colinde şi ne bucurăm de prezenţa celuilalt
24.astăzi trimitem prin poştă toate scrisorile pregătite, ca să ajungă la timp şi să bucure pe destinatari  :)
Cam astea sunt ideile mele, sper să fi acoperit mare parte din "ceea ce ar trebui făcut" şi de cei mici şi de cei mari.  
Unul dintre lucrurile mele preferate ... să gândesc şi apoi să pregătesc zile de sărbătoare.
Unele planuri pentru sfârşitul săptămânii ... deja menţionata curăţenie generală, plus montat şi aranjat noua canapea, care mă aşteaptă pe hol. Săptămâna următoare trebuie să-i fac şi husă. Abia aştept să fie totul aranjat!!! până duminica viitoare, când se întoarce Bogdan, sper să-mi fie toată casa gata.
Aici este o imagine pe care m-am gândit să o împărtăşesc cu voi:  miercuri, la Gaudeamus...
 Weekend minunat tuturor şi spor în tot ce faceţi!

10 comentarii:

  1. Frumoasă pagină de jurnal. Deja se simte parfumul Sărbătorilor care se apropie cu atâtea zile frumoase, cu tradiţii şi momente frumoase.
    Mi-a plăcut mult şi ultima poză!
    Weekend frumos! :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma-m mai delectat putin cu jurnalul tau plin de motivatie si ma duc si eu la treaba :))) sper sa am timp sa ma reapuc de jurnal astazi si sa preiau pentru mine citeva ginduri de la tine sa simt acea bucurie ce o simti tu. Un sfirsit de saptamina minunat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îţi sunt de ajutor ideile de activităţi, cum spuneam: mă bucur să le împărtăşesc cu voi, Le puteţi folosi integral, dacă vreţi. Importantă e bucuria momentului :)
      Weekend frumos şi ţie!

      Ștergere
  3. m-ai dat gata cu lista ta pentru Advent! :)) superba lista! adorabile indeletniciri, abia astept sa ne povestesti mai multe, despre!
    Ma bucur mult ca esti fericita si iti doresc sa te tina cât mai mult starea aceasta. Te imbratisez si trimit gândurile mele bune ♥
    Sa ai un weekend minunat! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă gândeam chiar să fac foto zilnic şi să le strâng într-un Album de Advent! Ne-ar rămâne amintiri frumoase pentru anul viitor :)
      Draga mea, te îmbrăţişez şi eu şi-ţi trimit aceleaşi gânduri bune înapoi!
      Duminică plăcută! pupici

      Ștergere
  4. Fotografia propusă de tine este o nouă înfățișare a unei vechi Românii! Sper să fie cu noroc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să sperăm că va fi o nouă Rămânie...

      Ștergere
    2. vai, ce-am scris... :))
      Românie - chiar şi aşa, mă duce cu gândul la o mânie românescă :(

      Ștergere
  5. Frumos programul tau. trebuie sa ne facem timp pentru astfel de lucruri care ne umplu viata de bucurie. Pupici!

    RăspundețiȘtergere