duminică, 23 martie 2014

Viola

Ieri am făcut o mulţime de lucruri, dar cel mai mult mi-a plăcut să-mi plantez primele panseluţe (denumire latină: Viola) în jardiniera de la bucătărie. Nu sunt adorabile?
Datorită petalelor în formă de inimă se spune că panseluţa este unul dintre ingredientele unei vechi poţiuni de dragoste. În vechime se credea că panseluţa are puteri magice şi că poate vindeca o inimă frântă. Conform legendelor o panseluţă nu trebuie culeasă cu rouă pe ea, pentru că asta ar cauza mortea fiinţei iubite. Până şi marele Shakespeare s-a lăsat fermecat de panseluţe. În piesa Visul unei nopţi de vară, datorită sucului de panseluţe aplicat pe ochii Reginei Titania, aceasta se îndrăgosteşte de prima fiinţa pe care o vede.   :)
Panseluţele preferă un climat temperat dar se vestejesc în canicula din mijlocul verii. Odată ce plantele au prins rădăcină, vor creşte chiar dacă nu sunt îngrijite. Solul trebuie să fie umed, dar nu ud, iar când e cald afară, se udă o dată sau de două ori pe săptămânâ. Pliviţi-le şi curăţaţi florile uscate pentru ca planta să înflorească din nou şi pentru prelungirea perioadei de înflorire. Plus aspectul frumos şi îngrijit al florilor...
 Gata, trag perdeaua şi mă duc să dorm puţin. O după-amiază minunată vă doresc tuturor!

13 comentarii:

  1. Foarte frumoase sunt, sper sa iti lumineze casa mereu cu delicatetea lor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Zilele acestea am plantat cam 12 panselute , viu colorate in gradina pentru Thea.E fascinata de ele.Am sa-I povestesc legenda.

    RăspundețiȘtergere
  3. frumoooos coltisor verde si albastru :))
    Daca imi permiti sa-mi spun parerea... Vad ca jardiniera ta nu are tavita, ceea ce înseamna ca apa cu care uzi panselutele nu are cum sa se scurga... Eu daca folosesc vasul doar ca "masca" atunci plantez florile în ghivece de plastic si le asez într-o astfel de jardiniera - care practic arata bine la exterior si aduna apa plantelor. Daca folosesc vasul ca jardiniera, atunci vasul are cateva orificii pe lungime si pun o tavita dedesubt.
    Panselutele nu sunt pretentioase, s-ar putea sa supravituiasca si asa cum le-ai plantat tu :))
    O duminica minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună dimineaţa!
      Jardiniera are tăviţă, dar nu se vede :)
      O săptămână minunată! pupici

      Ștergere
  4. Asa stii ca si aceste flori sunt comestibile? :)
    Nici eu nu stiam, am aflat ieri! :)))
    pup, saptamana faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salcâm mancam şi eu când eram mică, era delicatesă! :)
      De celelalte prezentate de tine nu ştiam.
      pup, weekend plăcut!

      Ștergere
  5. Intotdeauna mi-au placut panselutele! Nu stiam ca italenii le spun "Viola".
    O saptamana frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nişte seva de pansele în ochii oamenilor poate-ar face şi-acum minuni...:)

    RăspundețiȘtergere