duminică, 17 martie 2013

Duminica iertării

http://broapocalypse.files.wordpress.com/2009/10/lord_have_mercy_on_me_a_sinner.jpg?w=421&h=274Duminica de astăzi este numita Duminica izgonirii lui Adam din rai, dar şi Duminica iertării. Din această seară a început Postul Mare - pentru credincioşii ortodocşi. În această zi se recomandă să ne cerem iertare de la toţi cei faţă de care am greşit şi să iertăm pe toţi cei care ne-au greşit. 
 „Că de veţi ierta oamenilor greşelile lor, ierta-va şi vouă Tatăl vostru Cel ceresc; Iar de nu veţi ierta oamenilor greşelile lor, nici Tatăl vostru nu vă va ierta greşelile voastre."
 Importanţa acestui demers este foarte puţin conştientizată. Fără puterea de a ierta devenim nişte conglomerate de resentimente şi ură. 
   Voi ce credeţi despre asta? Cum ar fi să avem o sărbătoare a iertării? O sărbătoare în care să învăţăm să iertăm...

4 comentarii:

  1. Asa este...a inceput Postul Mare.
    Finii s-au dus la nasi... Chiar am vorbit azi (ieri de fapt) cu o fata care fusese la nasii lor...asa cum e obiceiul. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi noi am fost duminică la naşi, dar nouă ne face plăcere să mergem la ei .. :) Ştiu că aşa este obiceiul, dar nu se mai ţine.
      Citesc uneori legende, sau chiar poveşti, pentru a-mi mai opri sufletul din alergare... Trăim într-un ritm infernal, nici nu ştim ce rău ne facem...
      te pup, draga mea!

      Ștergere
    2. Da, dar si ei sunt mai de moda veche :) Isi respecta nasii si le si place sa se vada cu ei.

      Ștergere